SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

BERMULANYA MUSIM ZIARAH POLITIK

Posted by Detguaq Saturday, July 26, 2008

Malam kemarin cawangan aku buat mesyuarat khas. Ketua cawangan panggil pasal nak tentukan tarikh untuk buat mesyuarat. Tarikhya dah confirm, cuma tempat sahaja yang belum konpom. Inilah nasib cawangan aku dari dolu......tak dak dewan sendiri, harap dok tumpang sekolah, tumpangdewan milik kerjaan tempatan dan juga lain-lain temapt yang sesuai.

Semasa memberi kata-kata lauan, ternyata beliau amat runsing, benar-benar rungsing mengenai keadaan yang berlaku kepada UMNO khasnya dan Melayu amnya. Walaupun pada dia, mendakwa bahawa ianya seolah-olah satu misteri dengan senario yang berlaku, seperti kecelaruan dalam UMNO, kebangkitan suara-suara protes dari rakan-rakan BN yang kini men'damba'kan lebih itu dan lebih ini, bagi aku yang marhein ini bukannya satu misteri lagi. Aku ada jawapannya walaupun tidak 100% tepat.

Mesyuarat tamat pukul sebelas lebih dan kami sambung-sambung chit-chat dengan Ketua cawangan kami. Aku kira aku bernasib baik duduk dicawangan ini, kerana kami mengamalkan keterbukaan terhadap apa-apa isu hatta dalam menentukan siapa yang hendak dipilih baik diperingkat cawangan, bahagian mahupun pusat. Dan tradisi keterbukaan itu terus menjadi amalan kami semua.

Kluar dari rumah beliau, saya menuju ke satu gerai, saja-saja ronda. Dan disitu ada sekelompok manusia yang amat-amat aku kenali. Depa melambai kearah aku dan aku membalas lambaian depa dengan penuh 'mesra'.

Turun dari mobil, aku menuju kemeja mereka. Ada lebih kurang sepuluh orang, KPB, calon Naib KP dan beberapa AJK Pemuda duduk berbual-bual. Selepas bersalaman, aku di 'intrerogate' oleh KPB, walaupun dia baru terima lapuran dari penyelaras mengenai mesyuarat khas tadi. Ada juga kawan aku yang memang rapat, yang mendedahkan bahawa jika cukup pencalonan, daipun akan bertanding....lupa pula nak tanya bertanding di Pemuda atau diBahagian, nanti aku konpom balik.

Manakal beberapa AJK Pemuda yang 'menopause'(istilah aku) atau dah 'baligh'(istilah Datin, isteri TKB sehingga pemilihan nanti) ada memberitahu nak bertanding di kerusi bahagian pula. Nanti aku cuba dapatkan senarai nama-nama mereka yang hendak bertanding.

Menjadi kerungsingan aku juga, ialah siapa yang hendak ambil alih jawatan aku dicawangan, kerana akupun dah menopause, bukan baru nak menopause. Naibpun dok liaq jer.....

Sebelum aku meninggalkan kelompok tadi, aku dipesan oleh KPB bahawa dia nak mempertahankan jawatan. Dan ada seorang lagi yang bertitle iR juga menawarkan diri. Bagi aku kedua-dua mereka berkelayakan, seorang tu memang dah dok teraju, manakala sorang lagi tu kelayakan akademik diapun tinggi....... Namun sebagai calon, apakah MISI dan VISI mereka?

0 Responses to BERMULANYA MUSIM ZIARAH POLITIK

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ