SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PANGGILAN TIPON YANG MENARIK PERHATIAN AKU

Posted by Detguaq Wednesday, June 18, 2008

Baru tatsat aku terima panggilan dari seorang rakan seperjuangan. Dia bagitau sudah ujud satu blog yang khusus mengenai UMNO Bahagian Jerai. Sebelum melayari blog berkenaan aku chit-chat dulu dengan dia. Dia dapat tahu dari puteri umno. Dalam blog tu kononnya ada cerita sensasi mengenai calon-calon yang akan bertanding sebagai Ketua Bahagian(KB) sehingga menyebabkan ketua la ni melenting. Akupun 'gagau' melalui injin pencari yang tak pakai apa-apa 'fuel'.....lalu aku jumpa LAH........ alamat dia:

http://coolblog.ws/umnojerai/

Kali pertama aku hadap monitor komputer aku ni aku dapati terpampang diatas sekali bekas Ketua Pemuda yang juga AJK bahagian, seorang ahli perniagaan bertaraf 5 bintang yang amat berjaya dan dikenali oleh kasta koporat dan elitis UMNO. Bagi bahagian kami, kami juga amat mengenali beliau. Jika konpom, inilah kali kedua dia akan bertanding menghadapi KB yang dah lama dah........dok di 'bangku' tu.

La ni pun aku dok selak sat blog tu lepaih tu aku gostan balik mai blog aku untuk terus menulih. Kalau mengikut kedudukan berita yang awal ini, aku dapat tafsirkan bahawa blog ini adalah diujudkan oleh penyokong Dato' Suhaimi Abdullah (DSO).

Kiriman yang pertama ialah pada 3hb June(selamat berblog kpd beliau) mengenai hasrat untuk mendapatkan undi dari voters terhadap calon2 KB iaitu DB dan DSA. Aku? Aku dah undi. Dah lama dah...... undi sulit, pasai kat situ suruh undi tapi tak bolehpun!!!!

Tapi sapa yang tak tahu stail UMNO Jerai, ini aku nak ceghita skit.... DiJerai, angin taufan tak penah ada, angin putin beliungpun tak penah langgaq UMNO Jerai.......yang ada angin sepoi-sepoi tak reti bahasa. Sapa yang dok buat pasai nak lawan KB atau berlawan arus dgn KB akan dipuput secara sepoi-sepoi sehingga padam...... atau aku boleh umpamakan seperti pokoknyok yang dicantas puncaknya, lalu ditebuk spt kawah lalu dituang minyak atau racun, kemdiannya dibahagian pangkal(ataih sikit pada peghedu) di buang kulit keliling pemeluk lalu dibiarkan mati......pelan-pelan....laih-laih denganq, "Laa.....kawan tu dah ghuyub...". Jerai tak seperti Merbok, tak seperti Sg Petani. Disana kasaq. Siap ribut, siap putin beliung...kalau sapa ada sora deghaih, ghajin dok tongkah aruih, sahih boleh dok lama dalam kepimpinan. Tu yang bila DUN Gurun dighenjak masuk keParlimen Jerai, ghamai pemimpin depa seghot. Kawan aku sorang tupun seghot. Aku tanya pasaia apa hang seghot. Dalam Merbok dulu Daimpun hang seghengam..... Dia kata aku kalah dengan angin sepoi-sepoi.....sejuk tak dapat dijangka...

Awat sihat ka lagu tu? Pemimpin yang di'cipta' diperingkat AJK bahagian adalah kekal dengan ciptaan sebegitu. Sampai takat tu. Siapa-siapa yang ditonjolkan sebagai AJK Bahagian kena restu bahawa itulah sahaja pangkat mereka dalam Bahagian Jerai. KB akan menggunakan apa sahaja strategi untuk terus duduk dibangku terataih dan yang lain-lain hanya layak duduk di bangku simpanan.

Tetapi dengan senario yang ada, secara peribadi aku memang berkehendakkan UMNO Bahagian Jerai diterajui oleh orang lain yang boleh membawa angin segar pembaharuian dalam politik UMNO khususnya UMNO Jerai. KB la ni dah dua kali kalah dah..... pengundi golongan muda dan pengundi kaum lain terang-terang menolak beliau. Itulah yang aku fikir.........

Dan menariknya bangku-bangku yang duya lgi tupun akan ditandingi khabarnya..... iaitu TKB dan NKB. Siapa mereka????


0 Responses to PANGGILAN TIPON YANG MENARIK PERHATIAN AKU

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ