SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

TIADA KATA SECANTIK BAHASA

Posted by Detguaq Friday, May 23, 2008

Aku baghu terprasan yang Jeanbara telah sudi linkkan blog aku dengan blog dia. Dan sebagai balaih bekaih, aku linkkan pula blog dia dengan blog aku.

Jadi pada para pengunjung selamat melawat blog aku. Sila beri komen. Anda bebas untuk beri komen. Pro and Cont are wellcome.

2 Responses to TIADA KATA SECANTIK BAHASA

  1. Dr M bimbang berlaku kekacauan kaum
    May 24, 08 2:40pm
    Tun Dr Mahathir Mohamad menyuarakan kebimbangannya mengenai kemungkinan berlaku kekacauan kaum dalam masyarakat majmuk di Malaysia, dan menuduh penggantinya, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, gagal melaksanakan kuasanya.

    "Sekarang kita lihat kaum-kaum yang berlainan membuat tuntutan terhadap kerajaan, yang mereka anggap sebagai kerajaan yang lemah," katanya kepada pemberita di Tokyo semalam.

    mahathir mohamad 180108Beliau berkata 'golongan ekstremis' di kalangan pelbagai kaum, telah mula menyuarakan penentangan mereka dan membuat tuntutan yang tidak adil terhadap kerajaan, dalam usaha untuk"memecah dan bukannya menyatukan (rakyat)".

    Baru-baru ini, wujud kebimbangan mengenai langkah 'mengislamisasikan' Malaysia serta meningkatkannya polarisasi di kalangan tiga kaum utama di Malaysia.

    Kira-kira 60 peratus daripada 27 juta rakyat Malaysia terdiri daripada Melayu-Islam, diikuti oleh kaum Cina dan India yang sebahagian besarnya beragama Buddha, Hindu atau Kristian.

    Mahathir baru-baru ini keluar dari Umno dan menggesa ahli-ahli parti itu yang lain supaya mengikut jejak langkahnya, yang mengikut para penganalisa, boleh memecahkan parti itu dan menumbangkan kerajaan.

    Bagi mengatasi kelamahan (kerajaan), Dr Mahathir berkata perdana menteri perlu meletak jawatan.

    Mahathir menerajui kerajaan dan Umno selama 22 tahun sebelum bersara pada 2003, dan memilih Abdullah sebagai penggantinya.

    Bagaimanapun, sejurus kemudiannya, mereka tidak lagi sehaluan dengan Dr Mahathir menubuh perdana menteri rasuah, pilih kasih dan tidak cekap mentadbir negara.

    Dr Mahathir, 82, kini aktif berkempen supaya Abdullah meletak jawatan selepas Umno kalah teruk dalam pilihanraya umum pada 8 Mac lalu. Abdullah bagaimanapun enggan mengalah.

    saya sayang UMNO?

     
  2. Detguaq Says:
  3. Terima kasih chua kerana sudi memberi komen. Saya antara yang dibesarkan oleh 'air tangan' UMNO. Mana boleh saya menidakkannya. Ilmu keduniaan kebanyakannya saya dapat melalui 'universiti/sekolah' UMNO @ BN.

    Itu dulu. Lah ni dah jadi kot lain dah. Saya dapat rasakan sesuatu yang kurang enak akan kita rasai sebaik sahaja TDM meninggalkan kerusi kepimpinan kepada penggantinya.

    Dan perasaan itu ternyata menjadi kenyataan.

    Namun Chua, bagi saya kekacauan kaum hanyalah gimik TDM unutk menekan pak lah. Ianya akan berlaku sekiranya kita sebagai rakyat mahukan begitu. Tetapi mahukah anda? Saya secara peribadi sentiasa mahu mengelak untuk bermusuh ataupun bergaduh dengan sesiapa apatah lagi untuk menyertai seruan kearah rasict. Saya langsung tidak berminat atau akan membiarkan diri dipengaruhi unsur-unsur yang demikian. Saya ada rakankongsi dari kaum Cina, pegawai dari kaum India dan Saya memepunyai ramai Bangladeshi yang akan menonton terus-terusan situasi politik kita.

    Kenapa mesti diperbodohkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan terhadap kemajmukan masyarakat kita, rakyat kita?

    Tuntutan-tuntutan yang berlebihan oleh sesetengah dari mereka yang berkepentingan bukanlah mewakili seluruh rakyat walaupun mereka mendakwa demikian. Tuntutan itu hanyalah stepping stone untuk mencari populariti politik. Cukup murah!!!! Ini saya tidak setuju dengan TDM.

    Saya tidak suka untuk memberi komen hal Agama, kerana saya menganggap agama ialah way of life atau cara hidup. Dan Islam pula ialah tunduk dan patuh. Maka sesiapa yang tunduk dan patuh kepada Tuhan(Allah) maka ia telah mengikut satu jalan hidup yang benar. Sesiapa sahaja....

    Akhirnya saya ingin tegaskan bahawa kelemahan ketara paklah dlm menangani isu dalam dan luar negara sdebagai orang yang terkehadapan menjadikan beliau adalah the big looser.....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ