SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

ANTARA KEPULANGAN TDM DAN pm DARI NIPPON

Posted by Detguaq Wednesday, May 28, 2008



Aku perasan!!! Hampa tak perasan ka? Kalau dok pedo perati baik-baik tentu hampa nampak.

Ginilah, oghang2 yang dok pi tungu Tun semuanya ceria, bersemangat dan bertenaga. Laungan yang meletup dari mulut adalah laungan dari dalam. Laungan dari naluri. Laungan yang 'real'.


Kain rentang yang dipegangpun begitu kemas. Pegangan mereka eratkukuh kekain pemidang memberikan impak yang nyata bahawa penungguan untuk Tun adalah menunggu kepulangan pejuang bangsa. Sorak-sorai ketika menyambut Tun adalah sorak-sorai Melayu yang insaf akan halatuju masadepan anakcucu. Tun berucap kerana khalayak memang menunggu ucapan Tun dan Tun tahu membaca isihati yang menunggunya.


Lihatlah pula senario baliknya pak lah(presiden parti PAHA(ini versi aku) atau parti PAHAB versi kawan2 yang sewaktu dgn aku dari negara yang sama tapi waktunya yang berbeza.


Ada kawan pula cadang pak lah tubuh parti yang dia tak payah turun kuasa, iaitu PAHABAHU atau Party Abdullah aHmad BAdawi Hadhari Union, kerana minat mendalamnya untuk menyentuh bahu yang bukan muhrim dan menyelak seluar isteri kerana nak tunjuk kepala lutut.


Kembali kepada senario di lapangan terbang tentera udara. Memang yang datang tu lebih, tapi hanya dari UMNO WP KL. Kain rentang ada, tapi tengoklah macamana depa pegang..... tak cekang langsung, nampak sangat ada unsur-unsur paksaan oleh pemimpin depa. DAN YANG PALING AKU PERASAN SEKALI DAN YANG PALING BERKESAN DISANUBARI AKU BILA TENGOK SALAH SEORANG YANG DOK BAWAH KAIN RENTANG TU MENGOLENG-OLENG TANGANNYA. Bukan melambai-lambai seperti orang yang sedang kegembiraan, tetapi menggerakkan tangannya seperti India yang nak bagi isyarat 'YELLEK'.


Aku tak tau orang lain punya tafsiran mengenai message yang pompuan tu nak bagi tau, tetapi aku baca sebagai begini:

"Mai nipun pasai dipaksa, bukannya aku suka. Depa punya bodek, aku yang terkedek-kedek tengah hujan renyai."(Tun balik cuaca terang benderang!)


Kalaulah ada dalam you tube, mesti korang dapat tengok gelagat mereka yang dipaksa tunggu dilapangan.


Turun bukan reti nak kata apa, tau ghenyeh je.... Apa lagi, juak-juak bertaraf patikpun melurulah tuan patik untuk menjilat tangannya. Maklumlah tuan patik tu dah banyak hari tak usap poket patik-patiknya Lihatlah muka-muka patik yang tertunduk-tunduk menjilat tangannya, muka masing-masing hitam dengan kepura-puraan. Dan ada jugalah yang betul-betul hitam.....tak boleh nak kata apa dah, dah semulajadi.


Agaknya diapun tau oghang bukan nak dengaq dia becakap........

0 Responses to ANTARA KEPULANGAN TDM DAN pm DARI NIPPON

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ